perjantai 30. maaliskuuta 2012

Hiljaisuuden takaa.

Ensimmäiseksi pahoittelen blogihiljaisuuttani, jos joku on jorinoitani kaipaillut. On mulla ihan hyvä syykin ehkä ollut, olen nyt kolmatta viikkoa kamalan flunssan kourissa. Ei siis mikään "väsyttää vähän ja hiukan nokka vuotaa", vaan enemmänkin "räkää, limaa ja kyyneleitä".

Olin jo paranemassa, mutta sitten minä hölmö lähdin viime viikolla Helsinkiin kirkon päivään ja tulin takaisin uuden tai ärtyneen vanhan taudin kanssa. Sitten tuli niitä kyyneleitä, kun jo toista viikkoa alkoi yskiä keuhkojaan pihalle ja niistää aivoja nenän kautta ulos - inhaa, ainaki musta. Ja ei mulle flunssa riittäny kaveriksi, hain alkuviikosta lääkkeet varsin ärhäkkään silmätulehdukseen - turvonneet, rähmivät ja punaiset silmät ei ihan ole mun juttu.

Sillä välin, kun pidin hiljaisuutta täällä, ehti toki tapahtua kaikenlaista: kauniit ja rohkeat karitsaiset konfirmoitiin ja keuhkotautisten joukko-osasto kävi lauleskelemassa muutamissa juhlissa, mikä oli mukavaa pitkästä aikaa. Pidimme silloin päivän päätteeksi oman loppupalaverin pitsalautasten ääressä, mikä oli myös kivaa, ja nautimme toistemme seurasta höpötellen kaikenlaista.

Ja niin, oli myös se flunssan kannalta pahamaineinen reissu Helsinkiin kirkon päivään eli teologian ja kirkkomuusiikin opiskelijat tapasivat tuomiokirkon kryptassa. Ohjelmassa oli aamurukous, alustuksia kirkon kirjoista, ryhmäkeskustelu, korruptiokamaa hiippakunnilta ja eri kirkollisilta tahoilta, Wille-piispan pappisvuosien muistelua, paneelikeskustelu ja päätösmessu. Kamera oli matkassa ja ehkä laittelen vielä jotain kuvia tänne jossain vaiheessa.

Nyt nukkumaan (yskimään), että paranisin ja lähtis joskus poiskin tää mun kolmen viikon seuralainen.

ps. ja tietenkin musaa: satunnainen biisi sekalaiselta soittolistaltani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti