maanantai 4. lokakuuta 2010

Miusta.

Mie oon Anu, 21-vuotias joensuulainen seurakunta-aktiivi. Oon ehdolla seurakuntavaaleissa Joensuun seurakunnan seurakuntaneuvostoon Lasten ja nuorten asialla - listalla. Tämä on mun blogi, jossa olisi tarkoitus pohdiskella kaikkea, mikä koskettaa ja on tärkeää mulle - ja toivottavasti sullekin.


Ehkä vähän jotain mun taustastani voisin kertoa. Riparin kävin täällä meillä Joensuun ev. lut. seurakunnassa 2004 ja siitä saakka olen varsin aktiivisesti nuorisotyön kuvioissa pysynyt: ensin isoskoulutuksen ja myöhemmin avustajatiimin sekä kerhonohjaamisen kautta. Varsin säännöllisesti minuu saattaa nähdäkin Noljakan kirkolla torstai-iltaisin ja Seukkarin kivijalassa tiistaisin haahuilemassa. Herätysliiketaustaa mulla ei ole, vaan olen paljasjalkainen kirkon nuorisotyön kasvatti.


Teologiaa mie opiskelen nyt kolmatta vuotta Itä-Suomen yliopistossa Joensuun kampuksella. Valtavan iloinen olen siitä, että sain jäädä kotikaupunkiini ja -seurakuntaani vaikuttamaan. Pääaineena mulla on käytännöllinen teologia eli tuttavallisemmin käyttis, joka tutkii siis kirkon käytännönelämää näin lyhyesti määriteltynä. Mihin mie sitten tähtään opiskelullani? Miusta olisi tarkoitus tulla sitten isona pappi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti