sunnuntai 28. marraskuuta 2010

eka adventti.

Kuninkaasi tulee nöyränä aasin varsalla ratsastaen. Hän ei ole enää kaukana, tulee keskellemme antamaan rauhan ja vapauttamaan meidät elämään toinen toistemme kanssa. Hoosianna Daavidin Poika!


Olin tänään Noljakassa perhemessussa avustamassa: hoidin messun johdanto-osan liturgian ja avustin ehtoollisella. Jännitti varsin paljon ennen messun alkua, mutta hyvin minä taisin kuitenkin selviytyä osuudestani. Autoin myös saarnassa kuljettamalla pehmoaasia, Rapsua, ihmisten keskellä, samalla sai kivasti otettua kontaktia kirkkokansaan. Rapsu-aasista tykkäsivät perheen pienimpien lisäksi myös muut kirkossa olijat, paljon sai Rapsu silityksiä ja rakkautta osakseen tänään.


Messun jälkeen oli kirkon alakerrassa auttamassa lasten jouluaskartelupajassa. Kävijöitä oli kivasti ja lapset mukavia. Huomasin myös, miten ikävä mulla onkaan lasten kanssa askartelua ja kerhotäteilyä, vaikka olenkin ollut ilman kerhoa vasta reilun kuukauden. Näillä näkymin taidan jatkaa joulun jälkeen taas kerhonohjaamista, jos vaan mulle löytyy vielä joku kiva kerho.


Yleensäkin huomasin tänään, että taidan minä opiskella ihan oikeisiin hommiin, koska sen verran mukavaa minulla oli "töissä". Ehkä tämä taas kannustaa minua joulun jälkeen jatkamaan opiskelua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti